Terrafugia is excited to premier the new Outer Mold Line for the TF-X™, Terrafugias vision for the future of personal transportation. The TF-X™ will be a four-seat, vertical takeoff and landing (VTOL) hybrid electric aircraft that makes flying easier and safer than ever before. Visit terrafugia.com for more information.
Marines test the Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector (UHAC) in Hawaii. The UHAC is a potential replacement for the LCAC hovercraft currently deployed with the U.S. Marine Corps. The UHAC prototype being tested is a ship-to-shore connector and is half the size of the intended final model of the machine. Filmed during RIMPAC Exercise — July 10, 2014.
The 1/2-scale Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector (UHAC) makes its way from Marine Corps Training Area Bellows to the USS Rushmore during the Marine Corps Warfighting Laboratorys Advanced Warfighting Experiment (AWE) in Hawaii. This is the first time the UHAC enters the well-deck of a US Navy ship. After taking on the Growler ITV, the UHAC departs the Rushmore and returns to MCTAB.
AiirSource℠ covers military events and missions from the U.S. Army, Navy, Marine Corps, Air Force, and Coast Guard.
Like
Similar to DARPAs CAATs air-filled track system in design, the 1/2-scale UHAC (Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector) tracked amphibious vehicle makes its way from the USS Rushmore to Marine Corps Training Area Bellows during the Marine Corps Warfighting Laboratorys Advanced Warfighting Experiment (AWE) in Hawaii.
The UHAC demonstrator is 42 ft (13 m) long, 26 ft (8 m) wide, 17 ft (5 m) high, weighed 38 tons, and traveled at 4-5 knots on water; the hull was made of aluminum, with a small pilothouse mounted on the bow. Using track feet fitted with dense air-impregnated foam blocks make it buoyant in the water and propel it on land, allowing it to traverse through mud, sand, and marshland when ashore. en.wikipedia.org/wiki/DARPA_Captive_Air_Amphibious_Transporter
AiirSource℠ covers military events and missions from the U.S. Army, Navy, Marine Corps, Air Force, and Coast Guard.
Like
The CBRN Reconnaissance Vehicle, produced as a prototype by FNSS, was developed using the PARS 6X6 platform.
The CBRN Reconnaissance Vehicle has stand-off detection capability, radiation detection capability and the capability to detect and identify Chemical Warfare Agents (CWAs), Toxic Industrial Materials (TIMs) and Biological Warfare Agents (BWAs).
PARS 6X6 SCOUT is fully amphibious. Two water jets mounted on either side of the hull allow for a speed of up to 8km/h in the water.
The PARS 6X6 SCOUT has a range of over 600 km, and its fuel tanks are incorporated with special protective measures against explosion and puncture. The vehicle is fitted with run-flat tires and has a self-recovery winch.
The modular connection of the vehicle subsystems to its mine-resistant hull ensures ease of maintenance and replacement, and it is this ease of maintenance, replacement of moving parts and power transmission systems in particular that makes it superior to its counterparts.
Какая лучшая боевая машина пехоты в мире? Какой самый лучший современный БМП и почему? Этот рейтинг основан на совокупной оценке защиты, огневой мощи, мобильности и потенциала. Все бронированные машины, упомянутые здесь, невероятно смертоносны. Анализ основан на спецификациях и доступных данных. Этот список включает только оперативные транспортные средства, которые в настоящее время находятся в производстве.
Здесь мы собрали только самые новые и самые вооруженные машины пехоты которые точно смогут вас удеввить
Дедушкой всех танков считается первая в мире боевая машина, созданная англичанами и носившая гордое имя Mark I. Правда, первый ее прототип был «танк Суинтона», прошедший испытания 9 сентября 1915 года под названием «Линкольнская машина №1». Затем танк доработали и назвали Маленький Вилли, который впоследствии стал Большим Вилли с боевым именем Mark I. Хотя, еще Леонардо да Винчи был увлечен этой идеей и создал деревянный «ящик» на колесах с бойницами для стрельбы. Изобретение не получило широкого употребления и было забыто. После гения Высокого Возрождения о создании танка задумался и француз Эдуард Буйен, предложивший в 1874 году поставить поезд на гусеницы, вооружить орудиями и снабдить это чудовище командой из двухсот человек.
Какими же стали танки будущего в наше время? В этом выпуске мы расскажем вам о танках, которые не боятся грязи.