10 Танков Будущего


Дедушкой всех танков считается первая в мире боевая машина, созданная англичанами и носившая гордое имя Mark I. Правда, первый ее прототип был «танк Суинтона», прошедший испытания 9 сентября 1915 года под названием «Линкольнская машина №1». Затем танк доработали и назвали Маленький Вилли, который впоследствии стал Большим Вилли с боевым именем Mark I. Хотя, еще Леонардо да Винчи был увлечен этой идеей и создал деревянный «ящик» на колесах с бойницами для стрельбы. Изобретение не получило широкого употребления и было забыто. После гения Высокого Возрождения о создании танка задумался и француз Эдуард Буйен, предложивший в 1874 году поставить поезд на гусеницы, вооружить орудиями и снабдить это чудовище командой из двухсот человек.
Какими же стали танки будущего в наше время? В этом выпуске мы расскажем вам о танках, которые не боятся грязи.

BLDC мотор своими руками


BLDC мотор своими руками из… чего попало.
Мотор был собран из статора от автомобильного генератора, досок и прочих не принципиальных деталей.

Портной блог: portnoyblog.com/
Мой блог: blog.avislab.com/

Audi E-tron против Jaguar I-Pace: Кто раньше перегреется? ЭЛЕКТРО Тест 2020


Audi E-tron и Jaguar I-Pace внешне выглядят как полноценные кроссоверы. Но заточены уже, на электрический лад под ближайшую пятилетку, когда бездорожья будет все меньше. Возьмите Audi E-tron, если его припарковать рядом с другими тачками с четырьмя кольцами, ничего особенного вам в глаза не бросится. Даже ценник как у Audi Q7 и Audi Q8 — от 6 до 8 млн. руб. Да, у Audi E-tron вместо боковых зеркал странные ушки с камерами, но они могли бы быть и на машине с традиционным ДВС.
Ягуар заметно ярче, но это скорее стилистика марки. У Jaguar I-Pace почти традиционный капот и общая стилистика спортивного кроссовера.
При этом мощность Audi E-tron — Jaguar I-Pace по 400 л.с. мы выгнали их на асфальт гоночной трассы ADM Raceway. Наша цель выяснить кто из них быстрее, а заодно стабильнее сопротивляется перегреву. Помните многочисленные возгорания Теслы?
Ну и конечно измерим объемы багажников и удобство салонов.

Кстати, цены у соперников очень близки. Начинаются они около 6 млн рублей. У нас машины богатые, поэтому за них просят около 8 млн. руб.
Какие были упражнения и результаты смотрите ниже.
Audi E-tron — Jaguar I-Pace:

Круг 1-0
Старт 0-1
Старты на перегрев 0-1
Покрышка 0-1
Багажник 1-0
салон сзади 1-1
Салон спереди 1-1
Ведущие на видео Игорь Сирин на Audi E-tron и Кирилл Рязанов на Jaguar I-Pace. Оператор Евгений Михалкевич. Автор канала Петр Меньших.
Парный тест с участием Jaguar I-Pace смотрите по ссылке внизу
youtu.be/UmA880Miu5M

Первый тест Audi E-tron в России смотрите по ссылке внизу
youtu.be/_IZvwE18ieM

Страна спекулянтов. Хроники московского быта @Центральное Телевидение


О том, как в советское время в нашей стране спекулировали все – кто по мелочи, а кто по-крупному, зарабатывая неслыханные по тем временам состояния — в очередном выпуске программы «Хроники московского быта».

Страна спекулянтов. Хроники московского быта
➖ Подписаться на Центральное Телевидение: www.youtube.com/channel/UCenFYp3Wqneyh2cU3GYTUBw?sub_confirmation=1
➖ Смотреть другие выпуски: www.youtube.com/playlist?list=PLgWn407gTfdTo7PlWBge19GVHpSPAblQ-

➖ ➖ ➖
Достаточно нескольких слов – «синтетика», «сталинские дома», «дефицит», «спальные районы», чтобы описать целые эпохи нашей жизни. Об этих историях со смаком, в деталях и подробностях повествуют фильмы цикла.

➖ ➖ ➖
«Центральное телевидение» — это телевидение вечных ценностей: документальные и исторические фильмы, ток-шоу, программы о науке и культуре, медицине, путешествиях и кулинарии.

На канале — авторские проекты известных людей: Игорь Петренко, Леонид Млечин, Кира Прошутинская, Татьяна Устинова, культовые программы: «Хроники московского быта», «90-е», «Дикие деньги», «10 самых», «Свадьба и развод», «Советские мафии», «Всемирная история предательств», «Осторожно, мошенники!», «Жена. История любви», «Сто вопросов к взрослому», а также золотая коллекция документального кино, фильмы о звездах, познавательные и развлекательные проекты.

Смотрите также:
➖ 10 САМЫХ… — www.youtube.com/playlist?list=PLgWn407gTfdRMEhJHTswFr2oBlksRW9K4
➖ 90-е — www.youtube.com/playlist?list=PLgWn407gTfdTHaHcjkZooCPAR5OzRoOH-
➖ Всемирная история предательств — www.youtube.com/watch?v=mIR1fJ2wx_M

Antique Dented Oiler - Perfect Restoration


In this video im restoring an antique dented oiler.

My friend found this oiler in the steel waste at the recycling station. I really liked the unique design of it and I bought it from him for $5. It almost had no rust, but it was very dirty and had a lot of dents. The tricky part of this restoration was definitely the removing of all the dents in the can. I want to say thank you to my friend who helped me with this and to his boss, who allowed him to use the tools from his work place. Check out his website (www.huegli.swiss), they do car body repair in Zurich Switzerland. Im very happy how it turned out and I really like the new look of the oiler. Ill keep this oiler in my shop and Im going to use it from now on.

I hope you like my work and the video.

Huge thank you to all of my Patreon supporters and specially to:

Paulina Zamora
Stephan Becker
sunniva thingstad
SA Graver
Joel Miller
Joan Casanovas
afreeflyingsoul
acemaclace
Allan Mckenzie
Clément BERNARD
Dawson Mertz
Jake
Julie Smith
Lucy Lole
Pascal Bertossa
Sheepless
Ian Hutchinson
Harrison Hughes
Joel Margolis
Llewellyn Schubert
Mark Anderson
Moeparker
Sasan Hezarkhani
Thibaut Hiegel
XxJonathXx
Brian Boots
Wambaquamba

Timestamps:

00:00 preview
00:22 disassembling
01:11 showing all the parts
01:27 cleaning the parts with the parts washer
01:59 cleaning the parts with warm water and Cif
02:21 showing the three new appeared parts
02:28 removing the paint with paint stripper
02:42 removing the rust on the inside with MC-51
03:00 removing the rust on the inside with small grinding stones
03:39 removing all the dents
04:47 using filler for the welding marks
05:02 cleaning up the rest of the can
06:02 restoring the cover
06:20 masking the parts before painting
06:48 applying two component primer
06:58 wet sanding with water
07:12 applying two component green coat (RAL 6005 moss green)
07:29 restoring the tube
08:35 restoring the pump shaft
09:17 restoring the spring
09:35 making a new cork gasket
09:52 making a new felt gasket
10:05 replacing the o-ring
10:10 showing all the parts before reassembling
10:23 reassembling
11:11 showing the finished product
11:40 final testing

Time and costs of this restoration:

I was working on this project for around 20h
$5 oiler
$20 primer (2K)
$20 moss green coat (2K)
$2.5 felt gasket
$0.5 o-ring

My camera:
Panasonic HC-V180

If you have any questions about the process, machines im using or other stuff, just ask me in the comments. I read them all and i try to reply as soon as possible.

Sorry for my bad english, its not my language. I try my best to improve my technical english.

Subscribe for more of my content. Im uploading videos about mechanical stuff, as new creations and buildings and also restorations.

Thank you for watching :-)

My Patreon Page:
www.patreon.com/mymechanics

Follow me on Instagram:
www.instagram.com/my_mechanics/

Broken Rusty Lock with Missing Key - Restoration


In this video im restoring an old broken and rusty Padlock.

This Padlock was sent to me by one of my subsrcibers from Italy. Right when I saw the picture I knew I want to restore this lock and I was impatiently waiting for the package to arrive. I found out that his padlock was made in Germany by Kamp in the 1930s. The lock was very rusty, the key was missing and it seemed to be broken. It was also very rusty inside, all moving parts were stuck and the closing mechanism was broken. Due to the amount of damage on the case due to rust I decided to paint it. This way I can use filler to achieve a nice finish, otherwise Id had to sand all pitting off and there was just not enough material left to do so. The plates from the mechanism were damaged a lot too, but they were all still functional. So I only removed all sharp edges and gave them a nice bluing finish for rust protection. The aluminium part, where the key comes in was damaged a lot too and had a lot of play in the case. If I would sand it clean it would get even more play. For those reasons I decided to make a new one, I choose bronze because it would fit better to the overall look at the end. Making the key was quite a challenge, but it turned out very well and it actually worked. In my opinion the padlock turned out very well and Im very happy with the endresult.

I hope you like my work and the video.

Huge thank you to all of my Patreon and PayPal supporters and specially to:

Daniele Castoldi
Tyler Nelson
Afreeflyingsoul
Gregory
Ricardo David
Adel AlSaffar
Alan Hanson
Amanda Taylor, Esq
Andreswara Hermawan
Andrew Phillips
audi4444player
Courtney Maleport
Dan Williams
Dre Gilley
Ethan Hartley
Hunter R.
JD Smith
Jonas Richartz
LVE
Mellissa Marcus
Nick Cannon
Paul Ambry
Paul Mampilly
Shawn Daniels
Trevor Kam
TRG Restoration
Vince Valenti
Yale Baker
Zachary Grimes

Timestamps:

00:00 preview
00:39 disassembling
02:09 showing all the parts
02:22 cleaning the parts with the parts washer
02:50 sandblasting
03:29 restoring the case
06:18 restoring the shackle
07:38 making two brass parts to support the shackle sideways
08:17 restoring the plates
08:58 remaking the broken part
10:09 making a new spring
10:53 making new pins on the lathe
11:37 making three rings for the blind rivets
12:08 making a new front cover
13:34 making a new part for the key on the lathe and mill
15:19 making a new key
18:12 showing the parts before reassembling
18:31 reassembling
20:25 showing the finished restoration
21:05 final test

Time and costs of this restoration:

I was working on this project for 2 week
$10 steel for the frontplate and closing mechanism
$10 steel for the pins and key
$50 paint
$25 rivets

My camera:
Panasonic HC-V180

If you have any questions about the process, machines im using or other stuff, just ask me in the comments. I read them all and i try to reply as soon as possible.

Sorry for my bad english, its not my language. I try my best to improve my technical english.

Subscribe for more of my content. Im uploading videos about mechanical stuff, as new creations and buildings and also restorations.

Thank you for watching :-)

„I make a new one“ T-Shirts:
teespring.com/stores/my-mechanics

My Second Channel:
www.youtube.com/channel/UC4EQCwfH54ieNPswtXh5K0w

My Patreon Page:
www.patreon.com/mymechanics

Follow me on Instagram:
www.instagram.com/my_mechanics/

My Facebook Page:
www.facebook.com/My-mechanics-1966277857002099/